Bij Urios staat u centraal

Al meer dan 20 jaar werken we aan een programma dat u helpt met tijd besparen. Zo houdt u meer tijd over voor de inhoud van uw zaken. Dankzij feedback en suggesties van onze gebruikers sluit Urios uitstekend aan op de praktijk van uw advocatenkantoor.

Keuzevrijheid, gebruiksvriendelijk en klantgericht zijn daarom de belangrijkste pijlers voor ons.

Persoonlijk

Bij Urios staat u centraal. Daarom is onze helpdesk vrijwel altijd direct telefonisch bereikbaar en krijgt u van ons snel een reactie op uw mail. Geen wachtmuziek en zeker geen ticketsysteem.

Keuzevrijheid

Urios is procesondersteunend. Daarom kunt u veel inrichten naar uw eigen wensen. Werk lokaal of in de cloud, met het door u gekozen boekhoudpakket en volgens uw eigen dossiernummering.

Gebruiksvriendelijk

Dankzij input van onze gebruikers blijft onze software handig en praktisch in gebruik. U kunt bijv. zowel met de muis als met het toetsenbord door Urios heen navigeren, net wat u prettig vindt.

Van klein project naar volwaardig bedrijf

De eerste regels “Urios” werden door IJsbrand Oudshoorn geschreven in 1999, in het vierde jaar van zijn middelbare school. Na ruim een jaar bijschaven, in samenwerking met een bevriende advocate, is Urios begin 2001 ingeschreven bij de Kamer van Koophandel als handelsnaam van de eenmanszaak Eitri. Op dat  moment een noodzakelijk iets, omdat een tweede advocatenkantoor zich aandiende en ook graag met Urios wilde gaan werken. Wat ooit begon als “Hé, jij bent toch handig met computers? Ik zoek een simpel programmaatje waarmee ik makkelijk mijn tijd kan declareren” is uitgegroeid tot een volwaardig softwarepakket dat alle benodigde administratieve functionaliteiten bevat voor menig advocatenkantoor.

Tijdens de eerste jaren na de start van Urios hield IJsbrand Oudshoorn zich voornamelijk bezig met zijn studie Informatica en ging de groei en ontwikkeling van Urios in gestaag tempo door. Hij voegde functionaliteiten in overleg met de toenemende klantenkring toe, waardoor Urios voor steeds meer advocatenkantoren relevant werd. 

De echte start

De eerste advertentie in het Advocatenblad, in de nazomer van 2002, was de beste advertentie ooit; dit zorgde er voor dat het aantal kantoren dat Urios gebruikte werd vervijfvoudigd (iets wat daarna nooit meer is gebeurd) en dat Urios landelijke dekking kreeg. Mooi detail: van deze kantoren maakt iets meer dan de helft nog steeds gebruik van ons pakket! Iets waar wij heel blij mee zijn. 

In de jaren die volgen blijft IJsbrand Urios ontwikkelen naast zijn studie. Op een gegeven moment was dit echter niet meer te combineren. Overtuigd van zijn product kiest IJsbrand er voor om zijn scriptie, het enige wat nog gedaan moest worden, niet af te ronden en zich volledig te concentreren op zijn eigen bedrijf. Niet alleen Urios en het aantal gebruikers groeide, ook de rompslomp van het werken als zelfstandig ondernemer nam toe. Dit had mede tot gevolg dat Urios begin 2007 haar eerste parttime medewerkster in dienst nam. 

20 jaar later

Inmiddels heeft Urios haar 20-jarig jubileum mogen vieren en gebruiken ruim 300 advocatenkantoren door heel Nederland Urios naar volle tevredenheid. Ook al zijn we inmiddels heel wat jaren, kantoren en medewerkers verder: we zijn nog steeds dagelijks bezig met de ontwikkeling van ons pakket. Met als voornaamste doel u zo makkelijk en efficiënt mogelijk te laten werken met Urios. 

Aan ideeën voor nieuwe functionaliteiten of suggesties van gebruikers geen gebrek. Met als grote voordeel dat IJsbrand als hoofdontwikkelaar nog steeds betrokken is bij zijn eigen product in zijn eigen bedrijf, kunnen wij blijven werken met en aan ons kwaliteitsproduct Urios; het meest gebruiksvriendelijke en flexibele kantooradministratiepakket voor de advocatuur. 

Eenvoud bespaart tijd, al meer dan 20 jaar

Het team van Urios

Neemt u contact op met de helpdesk? Dan kunt u onderstaande personen aan de lijn krijgen!

IJsbrand Oudshoorn

Oprichter-eigenaar

Ilse Aerts

Accountmanager

Koos Oomen

Applicatiebeheer / Helpdesk

Lisa Baesjou

Marketing / Helpdesk

Ursula Pieterse

Administratief medewerker

Dit vinden onze gebruikers

5/5

“Bij Urios kun je met ideeën of vragen aankomen en ze zullen altijd proberen om dit mogelijk te maken. Ook zijn ze goed bereikbaar, altijd vriendelijk en is de benadering lekker informeel.”

5/5

“Je kunt alles instellen naar je persoonlijke wensen en kunt in de cloud werken, gedeeltelijk in de cloud werken of alleen lokaal. Uiteindelijk bepaal jij wat het handigste voor je is.”

5/5

“Wij zijn meer dan tevreden met Urios. Niet alleen is het softwarepakket makkelijk in gebruik en biedt het de nodige flexibiliteit, maar ook de ondersteuning is prijzenswaardig.”

De ontwikkeling van Urios sinds 2011

2016
Tijdschrijven via Web App
Ook onderweg tijdschrijven, cliëntgegevens opzoeken en uw kantooragenda raadplegen.
Lees meer over de Web App
2018
Module Derdengeldenadministratie en Abonnementen
Administreer overzichtelijk uw Derdengelden in een apart tabblad. Factureer gestructureerd per maand, kwartaal of jaar met de module Abonnementen.
2019
Live-koppeling met Yuki
Urios en boekhoudprogramma Yuki synchroniseren automatisch 1x per dag. Daar komt geen handmatig werk meer aan te pas.
Lees meer over de koppeling met Yuki
2021
Waarschuwing tegengesteld belang
Staat een nieuwe partij die u wilt invoeren reeds in Urios? Dan krijgt u hiervan een waarschuwing.

Benieuwd naar alle functionaliteiten van Urios?
Ontdek ze direct!