5/5

5/5 sterren op Google

Bij Urios staat u centraal

Geen ticketsysteem, gewoon persoonlijk contact

Al meer dan 20 jaar werken we aan een programma dat u helpt met tijd besparen. Zo houdt u meer tijd over voor de inhoud van uw zaken. Dankzij feedback en suggesties van onze gebruikers, van inmiddels ruim 300 kantoren, sluit Urios uitstekend aan op de praktijk van uw advocatenkantoor. Omdat wij een onafhankelijke partij zijn kunnen we dit ook blijven doen.

Keuzevrijheid, gebruiksvriendelijkheid en klantgerichtheid zijn daarom de belangrijkste pijlers voor ons.

Persoonlijk

Bij Urios staat u centraal. Daarom is onze helpdesk altijd direct telefonisch bereikbaar en krijgt u van ons snel een reactie op uw mail. Geen wachtmuziek en zeker geen ticketsysteem.

Keuzevrijheid

Urios is procesondersteunend. Daarom kunt u veel inrichten naar uw eigen wensen. Werk lokaal, in de cloud of hybride, met het door u gekozen boekhoudpakket en volgens uw eigen dossiernummering.

Gebruik(er)svriendelijk

Dankzij directe input van onze gebruikers blijft onze software handig en praktisch in gebruik. Geen onnodige snufjes, maar gewoon waar het programma voor bedoeld is.

Van klein project naar volwaardig bedrijf

De eerste regels “Urios” werden door IJsbrand Oudshoorn geschreven in 1999, in het vierde jaar van zijn middelbare school. Na ruim een jaar bijschaven, in samenwerking met een bevriende advocate, is Urios begin 2001 ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Op dat moment een noodzakelijk iets, omdat een tweede advocatenkantoor zich aandiende en ook graag met Urios wilde gaan werken.

Wat ooit begon als “Hé, jij bent toch handig met computers? Ik zoek een simpel programmaatje waarmee ik makkelijk mijn tijd kan declareren” is uitgegroeid tot een volwaardig softwarepakket dat alle benodigde administratieve functionaliteiten bevat voor menig advocatenkantoor.

Tijdens de eerste jaren na de start van Urios hield IJsbrand Oudshoorn zich voornamelijk bezig met zijn studie Informatica en ging de groei en ontwikkeling van Urios in gestaag tempo door. Hij voegde functionaliteiten toe in overleg met de toenemende klantenkring, waardoor Urios voor steeds meer advocatenkantoren relevant werd. 

65

Amsterdam e.o.

40

Groningen e.o.

36

Rotterdam e.o.

28

Den Haag e.o.

21

Utrecht e.o.

15

Maastricht e.o.

14

Den Bosch e.o.

12

Arnhem e.o.

9

Breda e.o.

9

Hilversum e.o.

9

Middelburg e.o.

8

Haarlem e.o.

8

Nijmegen e.o.

8

Zwolle e.o.

7

Alkmaar e.o.

6

Almelo e.o.

4

Almere e.o.

3

Hoorn e.o.

2

Leeuwarden e.o.

2

Eindhoven e.o.

Aantal advocatenkantoren dat Urios gebruikt door heel Nederland (2023).

De echte start

De eerste advertentie in het Advocatenblad, in de nazomer van 2002, was de beste advertentie ooit; dit zorgde voor een vervijfvoudiging van het aantal Urios-gebruikers en meteen voor landelijke dekking. Een mooi detail: van deze kantoren maakt iets meer dan de helft nog steeds gebruik van ons pakket! Dat zegt toch genoeg.

In de jaren die volgen blijft IJsbrand Urios ontwikkelen naast zijn studie. Op een gegeven moment was dit echter niet meer te combineren. Overtuigd van zijn product kiest IJsbrand ervoor zijn scriptie, het enige wat nog gedaan moest worden, niet af te ronden en zich volledig te concentreren op zijn eigen bedrijf. Niet alleen Urios en het aantal gebruikers groeide, ook de rompslomp van het werken als zelfstandig ondernemer nam toe. Dit had mede tot gevolg dat Urios begin 2007 haar eerste parttime medewerker in dienst nam. 

20 jaar later

Inmiddels heeft Urios haar 20-jarig jubileum mogen vieren en gebruiken ruim 300 advocatenkantoren door heel Nederland Urios naar volle tevredenheid. Ook al zijn we inmiddels heel wat jaren, kantoren en medewerkers verder: we zijn nog steeds dagelijks bezig met de ontwikkeling van ons pakket. Met als voornaamste doel uw werkzaamheden zo makkelijk en efficiënt mogelijk te kunnen uitvoeren met Urios. 

Met als grote voordeel dat IJsbrand als hoofdontwikkelaar nog steeds betrokken is bij zijn eigen product in zijn eigen bedrijf, kunnen wij blijven werken met en aan ons kwaliteitsproduct Urios; het meest gebruiksvriendelijke en flexibele kantooradministratiepakket voor de advocatuur. Aan ideeën voor nieuwe functionaliteiten of suggesties van gebruikers geen gebrek!

Eenvoud bespaart tijd, al meer dan 20 jaar

Het team van Urios

Neemt u contact op met de helpdesk? Dan kunt u onderstaande personen aan de lijn krijgen!

IJsbrand Oudshoorn

Oprichter-eigenaar en hoofdontwikkelaar

Ilse Aerts

Accountmanager

Koos Oomen

Applicatiebeheer en
Helpdesk

Lisa Baesjou

Marketing en
Helpdesk

Dit vinden onze gebruikers

5/5

“Bij Urios kun je met ideeën of vragen aankomen en ze zullen altijd proberen om dit mogelijk te maken. Ook zijn ze goed bereikbaar, altijd vriendelijk en is de benadering lekker informeel.”

5/5

“Je kunt alles instellen naar je persoonlijke wensen en kunt in de cloud werken, gedeeltelijk in de cloud werken of alleen lokaal. Uiteindelijk bepaal jij wat het handigste voor je is.”

5/5

“Wij zijn meer dan tevreden met Urios. Niet alleen is het softwarepakket makkelijk in gebruik en biedt het de nodige flexibiliteit, maar ook de ondersteuning is prijzenswaardig.”

De ontwikkeling van Urios sinds 2011

De eerste regels Urios werden al in 1999 geschreven, maar sinds 2011 is de ontwikkeling hard gegaan.

2011
Gebruikersniveaus toekennen
Geef per tijdschrijver aan welke gegevens zij van zichzelf en van  collega's mogen zien.
Lees meer over gebruikersrechten
2012
Bellen vanuit Urios met VoIP
Bel gemakkelijk cliënten direct vanuit Urios via uw bestaande telefooncentrale.
Lees meer over bellen via VoIP
2015
E-mails opslaan vanuit Outlook
Sla e-mails direct op in de juiste dossiermap dankzij de Outlook-koppeling met de module Documentenbeheer.
2016
Tijdschrijven via Web App
Ook onderweg tijdschrijven, cliëntgegevens opzoeken en uw kantooragenda raadplegen.
Lees meer over de Web App
2017
iDEAL-knop bij facturatiemail
Ontvang sneller betalingen met de bijgevoegde iDEAL-knop in de facturatiemail.
Lees meer over Elektronisch Factureren
2018
Module Derdengeldenadministratie en Abonnementen
Administreer overzichtelijk uw Derdengelden in een apart tabblad. Factureer gestructureerd per maand, kwartaal of jaar met de module Abonnementen.
2019
Live-koppeling met Yuki

Urios en boekhoudprogramma Yuki synchroniseren automatisch eens per 24 uur. Daar komt geen handmatig werk meer aan te pas.
Lees meer over de koppeling met Yuki

2020
Live-koppeling met Twinfield
Kort na Yuki hebben we hetzelfde kunnen realiseren voor boekhoudprogramma Twinfield.
Lees meer over de koppeling met Twinfield
2021
Waarschuwing tegengesteld belang

Voert u een bestaande relatie in als wederpartij en heeft u deze eerder bijgestaan als cliënt? Dan krijgt u hiervan een melding in Urios.

2022
Live-koppeling met Exact Online

Exact Online is het derde boekhoudpakket waarvoor we en live-koppeling hebben gerealiseerd.

Lees meer over de koppeling met Exact Online

2023
SharePoint-webkoppeling

Benader direct vanuit Urios uw bestanden die in uw SharePoint-webomgeving staan opgeslagen. Er is geen lokale synchronisatie meer nodig.

Lees meer over de SharePoint-webkoppeling

2024
Koppeling met de Outlook Agenda

Afspraken die u toevoegt in de Urios Agenda zijn ook zichtbaar in de Outlook Agenda en vice versa. Zo beheert u eenvoudig meerdere agenda's naast elkaar en ook vanaf uw smartphone.

Benieuwd naar alle functionaliteiten van Urios?
Ontdek ze direct!